Acordul, anunțat pe 5 decembrie, include studiourile de film și televiziune HBO și HBO Max și, potrivit Netflix, reunește „două companii de divertisment de pionierat, combinând inovația, acoperirea globală și cel mai bun serviciu de streaming al Netflix cu moștenirea seculară a Warner Bros. de povestiri de talie mondială”.

Într-o notă către angajați, CEO-ul WBD, David Zaslav, a declarat: „Această decizie reflectă realitățile unei industrii care trece prin schimbări generaționale – în modul în care poveștile sunt finanțate, produse, distribuite și descoperite – și recunoaște compania puternică și transformată care suntem astăzi, valoarea semnificativă pe care am creat-o și atractivitatea care ne poziționează acum pe o piață în rapidă evoluție.”

Ted Sarandos, co-CEO al Netflix, a declarat într-un comunicat la momentul anunțului: „Prin combinarea incredibilei biblioteci de seriale și filme Warner Bros. – de la clasice atemporale precum Casablanca și Cetățeanul Kane la favorite moderne precum Harry Potter și Friends – cu titlurile noastre definitorii pentru cultură, precum Stranger Things, KPop Demon Hunters și Squid Games, vom putea face acest lucru și mai bine.”

Netflix a anunțat că acordul își propune să ofere mai multe opțiuni, mai multe oportunități și mai multă valoare, celălalt co-CEO al său, Greg Peters, declarând: „Această achiziție va îmbunătăți oferta noastră și va accelera afacerea noastră pentru deceniile următoare.”
Prin adăugarea bibliotecilor de filme și programe TV și a programelor HBO și HBO Max, serviciul de streaming spune că membrii vor avea și mai multe titluri de înaltă calitate din care să aleagă și va optimiza planurile și opțiunile de vizionare. Din perspectiva industriei divertismentului, firma mai spune că achiziția va permite companiei să extindă capacitatea de producție din SUA și să continue investițiile în conținut original.
Oferind membrilor o selecție mai largă de conținut de vizionare, Netflix mai spune că se așteaptă să atragă și să păstreze mai mulți membri, stimulând o implicare mai mare și generând venituri mai mari. În cadrul acestui plan de creștere, se așteaptă să economisească 2-3 miliarde de dolari americani pe an.

Vorbind cu angajații, David a recunoscut îngrijorarea pe care acest lucru a cauzat-o probabil angajaților care „caută mai multă claritate cu privire la ce să se concentreze, cum să prioritizeze munca și ce înseamnă acest lucru pentru echipele lor”, adăugând că detaliile vor deveni mai clare la intrarea în noul an.
Potrivit Bloomberg, Ted s-a întâlnit cu Donald Trump la Casa Albă în noiembrie, pentru a discuta planul Netflix de a licita pentru Warner Bros. și a plecat crezând că Casa Albă nu se va opune acestei mișcări.
În ciuda faptului că CEO-ul Paramount, David Ellison, și celebrul său tată, Larry Ellison – ambii având legături strânse cu administrația – au susținut că numai ei pot naviga prin provocările de reglementare ale unei fuziuni media atât de mari, Netflix a câștigat în cele din urmă războiul ofertelor cu o ofertă de peste 80 de miliarde de dolari americani.
Bloomberg relatează că influența politică a CEO-ului Paramount pare să fi fost exagerată, deoarece eforturile de a întoarce Casa Albă împotriva acordului au eșuat, oferindu-i lui Ted ceea ce este, probabil, o victorie personală după ce anterior a pierdut în fața lui David (de la Paramount) în încercarea de a achiziționa Paramount.
Potrivit Netflix, tranzacția a fost aprobată în unanimitate de Consiliul de Administrație al ambelor părți. Pe lângă separarea de firmă a diviziei Discovery Global a WBD, divizie a Global Networks, care a fost anunțată în iunie și se așteaptă acum să fie finalizată în trimestrul 3 al anului 2026. Finalizarea acestei achiziții este supusă aprobărilor de reglementare.
Odată ce tranzacția se încheie, opțiunile CEO-ului Warner Bros. legate de contractul său de muncă din 2025, vor valora aproximativ 420 de milioane de dolari americani, pe baza prețului de ofertă Netflix de 27,75 dolari americani pe acțiune, în numerar și acțiuni. Netflix raportează că tranzacția se așteaptă să se încheie în 12 până la 18 luni.
Industria creației video ajunge deci la valori incredibile. Concurentul cel mai important pentru noul gigant video este YouTube, televiziunea din buzunarul fiecăruia, din telefonul nostru.

